“Ik koos al vanaf het eerste jaar voor techniek, net als de meeste van mijn klasgenoten. In het tweede jaar koos ik voor de basisoptie mechanica, omdat daar ook elektriciteit aan bod komt. Ik vond elektriciteit toen al boeiend. Dus ben ik er in het derde volledig voor gegaan en ik ben hier ook blijven hangen. Ik vind het gewoon super! Zoals ze weleens zeggen: er is een spark. Een vonk. Dat heb ik hier echt, soms ook letterlijk met al die elektriciteit.” (lacht)

“Wat zalig is, is dat we elke keer ergens anders werken. Momenteel zorgen Stijn en ik voor de veiligheid van de leerlingen metaalbewerking. We vernieuwen de noodstoppen van hun grote machines, zodat die zeker afspringen als het fout loopt. Dankzij de lampjes die we erop aansluiten, ziet de leerkracht meteen aan welke machine de noodstop werd ingedrukt. Binnen twee maanden doen we waarschijnlijk weer iets totaal anders, zoals een reparatie of installatie ergens in de school.”

Industriële elektriciteit

“Wat ik ga doen als ik afstudeer, is nog een beetje een vraagteken. Misschien ga ik me verder specialiseren via een graduaat of misschien ga ik meteen werken. Maar waar ik wel zeker van ben, is dat ik sowieso verder wil in elektriciteit.”

Industriële elektriciteit